ŠALVĚJOVÁ TINKTURA

Šalvěj má silné antibiotické vlastnosti a působí proti množství mikrobů, například při zánětech močových cest, angíně, zánětech zažívacího traktu a proti gynekologickým zánětům. Zevně je účinná na rány a ekzémy a také jako kloktadlo nejen při angíně, ale i aftech. Používá se také úspěšně při léčbě pásového oparu nebo jako prostředek proti padání vlasů.
Čerstvá šalvěj údajně působí proti cukrovce.
Jeden hmotnostní díl čerstvé drogy zalijeme 5 hmotnostními podíly 60 - 70% alkoholu. Uzavřeme do sklenice a necháme při pokojové teplotě jeden až dva týdny macerovat. Denně protřepáváme. Slijeme přes plátno do lahvičky, dávkujeme 20 - 25 kapek 3 x denně.



více o bylinách najdete na https://www.facebook.com/KucharkaZeSvatojanu

5 komentářů:

  1. Dobrý večer, paní Evo, chystám se udělat si tuto tinkturu, poraďte mi, prosím, kolik tak potřebuji šalvěje na takovou jednu až dvě lahvičky jako ty, které máte na fotce. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý večer, paní Evo, tinkturu mám hotovou a chci se zeptat, při problémech, které uvádíte, je třeba brát výše uvedené množství asi jak dlouho ?
    A prosím poradíte mi, jakou bylinkovou tinkturu bych si mohla podle Vás vyrobit před přicházejícím podzimem pro 4 letého syna na odhlenění a kašel ? Vím, že doporučujete cibulový čaj, ale toho jsem do něj dostala jen trošek . Moc děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré ráno, šalvěj obecně se nemá používat déle než 4 týdny bez přerušení. Při zahlenění a kašli je pro děti nejlepší lipový, bezový nebo mateřídouškový čaj (i směs těchto bylin) a jitrocelový sirup, ten seženete i v lékárně, pokud ho nemáte vyrobený doma.

      Vymazat
  3. To mě na to vždycky pomáhá nahřátý polštářek, který jsem si asi tak před rokem koupila na http://mamavis.cz/polstarky-s-naplni/ To teplototiž hleny pěkně rozvolní, takže je během jednoho večera po problému.

    OdpovědětVymazat