NADÝCHANÝ SLANÝ KOLÁČ

Jsem šťastná, že zase můžu chodit po zahradě a tady utrhnout tohle, tu uštípnout tohle a mám základ oběda 
Nejdříve připravíme těsto: ze dvou až tří uvařených, oloupaných a najemno nastrouhaných brambor, 50 g studeného másla nastrouhaného na nudličky, bylinkové soli, 200 g celozrnné špaldové mouky a tří lžic studené vody uhněteme na vále pružné těsto, vtlačíme je do vymaštěné rozevírací dortové formy (prům. 20 - 23 cm), propícháme vidličkou a dáme do chladničky na hodinu odpočinout.
Mezitím přichystáme náplň: Najemno posekáme všechno jedlé a zelené, co se nám dostane pod ruku Já našla čerstvé špenátové lísky (ty spaříme vroucí vodou, propláchneme studenou a vyždímeme), listy ličidla jedlého (ty je třeba krátce povařit, vodu slít a pokrájet), řeřichu, rukolu, šalvěj, dobromysl, mátu polní a libeček – bylinky jen drobně nakrájíme.
Korpus na koláč předpečeme na 180 stupňů 15 minut.
200 ml smetany rozšleháme se 4 žloutky a lžící bramborového škrobu, osolíme, okořeníme muškátovým oříškem a vmícháme 200 g čerstvého sýra (nejlépe samozřejmě domácího, jak jinak). Vmícháme bylinky, dva utřené stroužky česneku a tuhý sníh ze 4 bílků. Navrstvíme na předpečený korpus, vrátíme do trouby a ještě asi 40 minut dopečeme. Podáváme s čerstvou zeleninou. Je to bomba! 




více ZDE

3 komentáře:

  1. Dneska jsem zkusila a je výborný! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. TAKÉ SE PŘIDÁVÁM K POCHVALÁM.TEĎ JSEM DOJEDLA A JE TO NAPROSTÁ LAHŮDKA!DÍKY EVI!!!!!

    OdpovědětVymazat