BÁBOVKA S BANÁNEM, JABLKEM A MRKVÍ

Výborná rychlá bábovka, do větší bábovkové formy.
Umeleme 3 lžíce lněného semínka, namočíme ho do 50 ml teplé vody a necháme asi 15 minut nabobtnat. V míse promícháme 200 g celozrnné špaldové mouky, 200 g polohrubé bílé mouky, špetku soli, 100 g tmavého třtinového cukru, 2 lžičky kypřicího prášku a půl lžičky jedlé sody. 
80 g kokosu zalijeme 250 ml horké vody a rozmixujeme. Přecedíme přes plátýnko, dobře rukou vyždímeme a drtí vysypeme vymaštěnou bábovkovou formu.
Rozmačkáme vidličkou jeden banán a smícháme jej s jednou větší mrkví a jedním větším jablíčkem, oboje nastrouháme na jemném struhadle. Vmícháme šťávu z jednoho citrónu, namočené lněné semínko, kokosové mléko a 100 ml slunečnicového oleje.
Tekutou složku nalijeme do sypké a promícháme. Těsto přemístíme do bábovkové formy a pečeme v troubě vyhřáté na 180 stupňů 50 – 60 minut. Stav kontrolujeme špejlí.


více ZDE

6 komentářů:

  1. Vypadá to moc dobře... vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, Evo, bábovka je vynikající. Včera jsem pekla poprvé, dnes jsem musela opakovat :) Skvělá díky za recept a krásný blog!

    OdpovědětVymazat
  3. Pecka! A bez vajec.
    Namísto cukru jsem použil sypký Sladovit, takže bábovka nebyla sladká, jen mírně. Dosladit mohu vždy marmeládou nebo medem. Ale chutná mi spíše tak.

    S kokosovým mlékem jsem náhodou objevil kokosovou smetanu po jeho vychlazení do druhého dne. Na povrchu se vytvořila celkem silná krusta a pod ní téměř čirá voda. Tahle smetana je fakt božská.

    OdpovědětVymazat
  4. Je prostě skvělá :) Děkuji za recept.

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělý recept na zabavení dětí na hodně dlouho :-) To je činností s kterými můžou pomáhat - mačkání, strouhání, mixování, míchání, vážení, odměřování, ždímání, ... A těch možností ujídat! :-D
    Akorát bych tenhle recept fakt nenazvala rychlým :-D nic zdlouhavějšího jsem ještě nepřipravovala, o době pečení nemluvě ;-)

    OdpovědětVymazat