PLNĚNÁ DÝNĚ (nakonec neplněná)

Tohle je jeden z případů, kdy se něco nepovedlo. Receptů na plněnou dýni je na netu dost, tak jsem si řekla, že to taky zkusím. Bohužel se to nepovedlo, tak by mě zajímalo, zda jste to někdo zkoušel a v čem může být problém. Chuťově to ale bylo dobré, tak to sem nakonec dávám.
Ze dvou středně velkých dýní odřízneme vršek a vydlabeme vnitřek. V míse smícháme tři na kostičky nakrájené papriky, čtyři brambory, cibuli, dvě oloupaná jablka a 400 g tempehu. Osolíme, ochutíme čerstvě mletým bílým pepřem, tamari, čerstvým libečkem a šalvějí a promícháme s 250 ml sojové smetany. Směs naplníme do vydlabaných dýní, ty zakryjeme čepičkami a dáme péci do trouby vyhřáté na 180 stupňů. Po půlhodině pokličky sejmeme a ještě hodinu pečeme. No – takhle jsem si to představovala. Ovšem je fakt, že ani po tak dlouhé době pečení nebyly brambory měkké, což mě velice překvapilo. Dýně jsem tedy rozčtvrtila, obsah promíchala a vrátila ještě na půl hodiny do trouby. Z původně zamýšleného zajímavého a slavnostního jídla byl nakonec prostě opět eintopf. Takže navrhuji, abyste dýni rovnou nakrájeli do směsi a pekli společně, bude to všechno mnohem dřív :)


1 komentář:

  1. Já jsem dělala plněnou dýni dle Herbáře a dopadla výborně. Krásně se rozpadala, vybrala jsem menší Hokaido a nechala je v troubě skoro hodinu. Aby se dobře propekla :)

    OdpovědětVymazat