VÝBORNÁ PIZZA SE ŠPENÁTEM A MANDLEMI

Každý týden mi ve farmářské bedýnce od pana Hrnčíře přijde čerstvý salát z moravského vyhřívaného skleníku. Takže jednou týdně máme špenátové jídlo. Tentokrát přibalil i trochu žampionů. Pizza je z nich skutečně dokonalá!
Množství surovin je na dvě kulaté pizzy.
V míse promícháme 100 g hladké bílé mouky, 200 g celozrnné špaldové mouky, půl lžičky soli a 4 lžíce olivového oleje. Ve 150 ml teplé vody rozmícháme dohladka 20 g čerstvého droždí a vlijeme do mouky. Promícháme, vyklopíme na vál a rukama důkladně zpracujeme na hladké, nelepivé a pružné těsto. Potřeme jej olejem a dáme do zakryté mísy na 40 minut do tepla vykynout.
V hluboké pánvi rozehřejeme tři lžíce olivového oleje a necháme na něm změknout pokrájenou cibuli a čtyři stroužky česneku, přidáme 200 g žampionů pokrájených na plátky a najemno nakrájený čerstvý rozmarýn, opepříme a opékáme deset minut. 300 g špenátových lístků spaříme v cedníku, vymačkáme, pokrájíme a vložíme do pánve. 6 – 8 sušených rajčat, předem namočených do vody, aby změkla, nakrájíme na nudličky a přidáme ke špenátu a žampionům. Osolíme, okořeníme strouhaným muškátovým oříškem, zalijeme 100 ml ovesné nebo sojové smetany a deset minut dusíme.
60 g mandlí spaříme vroucí vodou, oloupeme a umeleme nebo nastrouháme. Promícháme se 150 g veganského sýra a polovinu této směsi vmícháme do hotového špenátu.
Vykynuté těsto rozdělíme na polovinu, z každé vyválíme na plechu kolo, potřeme špenátem, pokapeme olivovým olejem a posypeme mandlovo-sýrovou směsí. Pečeme v troubě vyhřáté na 200 stupňů asi půl hodiny, dokud nezačne zlátnout okraj.



7 komentářů:

  1. Špenátovou picu miluji .... se žampióny jsem jí ale ještě nikdy nezkoušela .... děkuji za inspiraci ..... Marki

    OdpovědětVymazat
  2. Pizza vypadá vskutku lákavě! Zajímá mě, co je "mandlovo-sýrová směs" v receptu? Odhaduji, že mleté mandle s lahůdkovým droždím??? Děkuji za upřesnění.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "60 g mandlí spaříme vroucí vodou, oloupeme a umeleme nebo nastrouháme. Promícháme se 150 g veganského sýra a polovinu této směsi vmícháme do hotového špenátu.
      Vykynuté těsto rozdělíme na polovinu, z každé vyválíme na plechu kolo, potřeme špenátem, pokapeme olivovým olejem a posypeme mandlovo-sýrovou směsí." - jde o směs sýru a mandlí

      Vymazat
  3. Děkuji a omlouvám se za zbytečný dotaz! Recept jsem jen očima prolítla, a pak hned nad fotkou mé oči zaujala ta mandlovo-sýrová směs...Kdybych byla bývala četla celé a pozorně...A můžete mi prosím sdělit, jaký veganský sýr kupujete/vyrábíte? Děkuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pokud si sýr nevyrábím sama (nějaké recepty tu určitě jsou), kupuji Cheezly

      Vymazat
  4. Dnes jsem špenátovou pizzu vyzkoušela, je úžasná, konečně jsem našla pizzové těsto, které je jako z pizzerie. S dovolením si váš recept dám do své webové kuchařky. Dávám si tam vyzkoušená osvědčená jídla, abych je měla všechny pohromadě. :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Vskutku výborná pizza! Do špenátové směsi jsem navíc přimíchala bílé fazole, které jsem chtěla spotřebovat, a místo veganského sýra, který nekupuji, jsem pizzu před pečením posypala domácím veganským parmazánem a mletými mandlemi. Rozhodně jsem nepekla naposledy a přidávám si tento recept ke svým oblíbeným ;-)

    OdpovědětVymazat