KOLO

Důkaz o tom, že i neživé předměty mohou mít něco jako charakter, jsem zažila dnes ráno. Minulý týden mi totiž moje kamarádka Zlatka přivezla kolo. Koupila si nové a to staré mi darovala, Zlatka je totiž anděl v lidské podobě. Mému vlastnímu starému oranžovému kolu značky Author je už patnáct let a to bude podle všeho stáří podobné tomu psímu nebo kočičímu, to znamená krát sedm. Má tenká kola, takzvané galusky a jezdí raději opatrně po silnici než v kamenitém terénu, po lesních či polních cestách se mu nechce a trucovitě zpomaluje nebo se naschvál smeká a padá, abych si uvědomila jeho možnosti a nevymýšlela blbosti. Po silnici jezdí stálým tempem, spořádaně pěkně u krajnice, esíčka neoblibuje a vůbec se cítí nejlépe na rovné silnici bez výtluků, kaluží a šneků. Lesní pěšina musí být rovná a blátaprostá. Naproti tomu stříbrné kolo značky Apache od Zlatky je jednoduše veselým kolem. Nejenže má bytelnější kostru i pneumatiky, ale je ke všemu lehčí, radostnější a ochotnější k nejrůznějším vylomeninám. Na první vyjížďce jsem po chvíli zaznamenala, že jedu suverénně prostředkem silnice, kaluže a výtluky objíždím veselými obloučky a pro šneky se vracím s kvílícími brzdami. Lesní cesta je legračním dobrodružstvím se spoustou drncání a gurmánského projíždění blátem. Dokonce jsem SLYŠELA víc zvuků než obvykle. Proudící vodu, šumění listí, šramoty v křovinách. Nepochybujte o tom, že i kolo může mít charakter!


3 komentáře:

  1. Věřím, že kolo má svou duši. Před 15 roky jsem si koupila přes inzerát již použité kolo. Prodejce mi řekl, že ho prodává proto, že jeho dcera z něj pořád padá. Koupila jsem ho bez rozmýšlení, protože bylo skoro nové a a levné. Asi po týdnu jsem na kole jela a po 2 km jsem z něj spadla a blokla jsem si krční páteř, s kterou jsem se léčila 3 roky. Kolo jsem prodala své známé, ta mi po měsíci sdělila, že to kolo je divné, že z něj pořád padá. Nechala si ho prohlídnout odborníkem, ten na něm neshledal žádnou vadu, kolo odkoupil. Další osud kola neznám. Od té doby jsem již na žádné kolo nesedla.
    Dana

    OdpovědětVymazat
  2. Tak, ať vám to oběma pěkně šlape:-)!

    OdpovědětVymazat