FAZOLOVÝ GULÁŠ V POMALÉM HRNCI

Před dvěma týdny jsem si koupila takzvaný pomalý hrnec a doteď vlastně nevím, jestli je to dobrá věc nebo jsem vyhodila peníze oknem. Zkouším v tom dělat různé věci a zatím mě to příliš nepřesvědčilo. Ale jsem odhodlaná na to přijít! Tenhle guláš patří k tomu lepšímu, tak vám ho předkládám k vyzkoušení, pokud ovšem vlastníte tu technickou vymoženost :)
Večer předem namočíme 200 g strakatých fazolí, ráno je propláchneme a vložíme do pomalého hrnce. Přidáme pokrájenou zeleninu: 2 mrkve, 2 celerové stonky, cibuli a tři stroužky česneku. Okořeníme bobkovým listem, dobromyslí, tymiánem a rozmarýnem a promícháme. Zalijeme 400 ml horké vody, zakryjeme a vaříme na druhý (silnější) stupeň 4 hodiny. Přidáme 3 oloupaná a nakrájená rajčata (v zimě klidně sterilovaná) a vaříme další hodinu. Nakonec vmícháme 50 g čerstvého špenátu, necháme zavadnout, osolíme, ochutíme lžící jablečného octa a podáváme s rýží nebo chlebem.



3 komentáře:

  1. Já ho mám také a veganských jídel jsem zatím také moc neobjevila, používám ho tedy na maso, které občas jíme a úžasný je na vývary, stačí večer něco zeleniny a ráno je perfektní základ na polévku... budu se těšit na inspiraci, protože ho mám celkem ráda :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano. Na maso, vývary z něj, polévky a tzv. jednohrncovky, ať už masové, či ne, je to výborný pomocník. Nedám ne něj dopustit. Večer připravím, ráno je hotové nebo než jdu do práce a když přijdu, mám čerstvě vařeno. V pohodě a bez velké námahy a množství hrnců :-)

      Vymazat