COURAČKA S TEMPEHEM

Couračka je staročeské jídlo, v originále se jí s uzeným, slaninou nebo klobáskou, což u mě pochopitelně nepřichází v úvahu. Její jméno pochopíte ve chvíli, kdy nesete k ústům lžíci s kysaným zelím, ze kterého odkapává polévka na stůl a do klína. Brambory můžete vařit zvlášť, ale mně tak nechutnají, mám raději, když díky kysanému zelí zůstanou pevné, neolezlé a nerozvaří se. Musíte je ale vařit o trochu déle.
Do litru vody dáme vařit 200 g kysaného zelí, 200 g na kostky nakrájeného uzeného tempehu, půl kila na malé kostky nakrájených brambor, sůl a kmín. Vaříme doměkka. V 750 ml rostlinného mléka (použila jsem sojové) rozkvedláme 100 g hladké mouky a vlijeme do polévky. Vaříme za častého promíchání 5 – 10 minut. Polévku podle chuti dosolíme, ochutíme octem a podáváme se ztraceným vejcem (to vegani vynechají).



5 komentářů:

  1. Vaše recepty jsou skvělé, jen často bojuji se stihnutím si připravit rostlié mléko (většinou si chystám ovesné). Proto se chci zeptat, zda by do receptů šlo přidávat místo rostlinného mléka třeba kravské. Děkuji za odpvěd. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Já už víc než dva roky mléko a mléčné výrobky nepoužívám, ale pokud vy ano, nahradit rostlinná mléka kravským můžete.

      Vymazat
  2. Dobrý den, začala jsem nahrazovat mléčné výrobky rostlinnými. Můžu se zeptat, jak často si mléka připravujete? Máte v tom nějaký rytmus a jak dlouho vám pak v lednici vydrží? Nebo některá mléka kupujete? Děkuji, vím že to není složité, ale do začátku potřebuji podporu, abych to nevzdala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, rostlinná mléka připravuji podle potřeby. Nejčastěji ovesné. Vydrží asi čtyři dny. Pro nečekanou potřenu mám v zásobě pár krabic mléka sojového. Hezký den.

      Vymazat