BRAMBOROVÉ PLACKY S KOŘENĚNÝM ŠPENÁTEM

Oblíbená kombinace placek pečených na kamnech a špenátu, tentokrát s mandlemi. Pochutnali jsme si!
Placky můžeme udělat takové, jaké máme rádi, já udělala bramborové: vařené prolisované brambory, strouhané jablko, trošku soli, polohrubá mouka podle potřeby. Vyvalovat placičky a péct na tále kamen.
V hluboké pánvi rozehřejeme lžíci oleje, přidáme lžíci tmavého cukru, lžičku černého hořčičného semínka, půl lžičky římského kmínu a špetku pískavice. Jakmile cukr zkaramelizuje a koření se rozvoní, přidáme lžičku strouhaného zázvorového kořene, půl lžičky drcené chilli papričky, 100 g předem namočených a oloupaných mandlí a půl kila spařeného a pokrájeného špenátu. Osolíme, promícháme, zakryjeme pokličkou a dusíme deset minut. Pokud je třeba, můžeme podlít trochou vody, já jsem to ale nedělala. Můžeme i rozmixovat (alespoň částečně) tyčovým mixérem. Zjemníme 150 ml ovesné smetany a ochutíme strouhaným muškátovým oříškem a dvěma lžícemi citrónové šťávy. Vmícháme 100 g na malé kostičky nakrájeného veganského sýra a necháme pod pokličkou prohřát.


1 komentář:

  1. Bramborové placky jsou pro mne vždy vzpomínka na dětství, maminka je dělala většinou v sobotu kdy prala. Úplně se mi teď sbíhají sliny :o).
    Přeji hezký den paní Evo.
    Alena

    OdpovědětVymazat